torsdag 10 september 2009

Möte med Krösus

Dax igen då,,,,,

Jag var på stan igår med en kompis, vi skulle luncha på ett ställe. Då kommer HAN!!!!
Krösus kommer på sin cykel. Jag såg redan på långt håll hur han mådde,,,inget vidare.

Han stannar och pratar en stund. Kompisen går iväg ett litet tag,,,då börjar han,,,,,,

Han tog av sig sina solglasögon, ögonen var stora o svarta,,,,han hade ticks för sig med munnen och tungan. Han sa saker som inte alls hängde ihop med verkligheten.
Han har börjat igen.

Jag skaka av mig "problemet" ganska fort,,,men sen kom det ifatt mig.

Jag kände hur Ana-Mia ville lägga sig i det hela. Men varför?
Varför vill hon komma så fort jag vet att Krösus har en period igen? När jag vet att han mår dåligt.
Har han fortfarande så mycket inverkan på mig? Måste jag må dåligt när han gör det?

Kan det vara så att han och Ana-Mia hör ihop?

Nu är klockan 10,53 och sist jag åt något var igår kl,12,00.
Det är knappt ett dygn,,men det är ett långt dygn. Hoppas att det inte blir ett dygn till......

3 kommentarer:

  1. Älskade vännen. Ta hand om dig, snälla... För barnens skull?...

    SvaraRadera
  2. Klart Krösus har inverkan på ditt mående.... Och det kan jag bara se som positivt då du förr annars har "stängt av" dom känslorna helt och hållet. Klumpen i magen då man inser att perioderna har börjat återigen sätter sig som en hård ångest i magen och man lär sig fort att "lura bort den" med annat. Du kanske med din ätstörning, andra med missbruk och andra med jobb, jobb och jobb (tell me).
    Du pratar om det och det är bra, tillåt dig att känna det onda oxå, även om det är jävligt svårt och jobbigt. Det är när man först kan genomlida det som man kan "bota det" tror jag.
    Men du är så duktig och jag är så stolt över att du är ärlig och öppen idag så jag börjar gråta! Allt blir lite lättare bara man pratar om det och vi vet ju hur vi har varit med den saken båda två....:)
    Så prata om Krösus och hur/ vad du känner.
    Tror du blir lite hjälpt av det.
    Sätta ord på sina känslor du vet....;) Jäkla svårt men ack så nyttigt.
    Älskar dig min ros.
    Kram kram Gisse

    SvaraRadera
  3. Åh,du måste vara rädd om dig!Stora kramar K.

    SvaraRadera